Islamic Clock

Sunday, August 14, 2011

Weekend ku yang sik habis-habis

14hb Ogos 2011,
Abis subuh, palak ku sik dapat tido. Macam-macam maok dipikir. Mejal dirik pun sik dapat. Aku cuba lah surfing ke dalam dunia fantasia iaitu internet, sampe bigik mataku jadi merah. Mun dah mata jadi merah, paham-paham jak lah...waktu nak tido iaitu charging batery. Sebab pagi lak aku nak Cat pagar kayu kat rumahku. So aku set alarm pukul 7 atau 8...SeKali bangun pukul 11...toing!! Terus ku bangun, tukar baju untuk cat..nasib bait dah mandik. Cuaca pun ok, panas terit dan membara, confirm sekejap jak ngecat lak..hihihi.

Campuran Untuk Mandik Bunga

Lalu my wife pun bangun, sebab nya maok polah biskut semperit sama my mom. So aku tolong my wife jap angkat barang-barang nok dibeli nya marek, simpan kat luar meja.







Tok bukan di beli oleh my wife,hehe.. my dad yang belikan untuk my brother Saha, untuk cepat gemuk. Look like Yummy!!!..posa! posa!

Cooling Pad


Pisau untuk potong cheese kek bukan untuk menyembeleh palak orang.. 




So aku mula kan kerja ku sebagai tukang cat indon, start dari pagi sampe........ kul 3 petang.
Dengan hari yang panas terit gik,dah lah puasa..rasa nak bisak rasa badan! . Dugaan,, Dugaan,, di bulan puasa tok. Confirm...abis keja,genti leput.

Eksen lalu biak tok...

Apa jak kau ya...


Sambil ngecat, my wife pun polah kek sama my mom. barang dah ada, terus pake mixer baru...hihihihi.


mula-mula....

Kedak tok padu....

Campurkan sedikit.....


Dah siap keja ku, aku terus mandik dan get ready untuk beli gift birthday untuk my wife. Sambil jalan-jalan carik barang gift, dah lah tengah bulan, belum terimak gik...haiz!,bak kata kedayan "Kapeh ku" - maksudnya pokai. It's ok, aku tetap belikan gift yang special untuk my wife. Dah belikan gift ya, aku terus cepat-cepat simpan di dalam bilit, pake suprise nya sebelum nya siap keja. On aircond, Pasang Minyak wangi, Hias prezent..hihihi.

Waktu jam dah nak dekat pukul 6 petang, Masak pn blm, sik sempat ne nak gago gilak dengan biskut. so plan B, makan luar jak. Nasib bait biskut nok di polah ya tek dah siap, my wife pun nak get ready untuk mandi.

Dalam perjalanan nya menuju ke bilit.....dub dub, dub dub, dub dub...

bila nya bukak pintu bilit, terkejut nya bila melihat prezent ya... Suprise!!!




Nah, simple jak. Lalu aku terus mengucap selamat hari jadi kepada My wife@Isteriku :) .
My Wife pun terharu dan suka dengan prezent dibelikan oleh suami nya. hehehe...

Planning my parents tek makan di Megahotel atau Parkcity, tetapi fully booked semua..uhmmm. so nok available jak hanya di Imperial Palace Hotel. Sorry guys, aku sikda time nak ambik gambar, time ya dah dekat waktu berbuka... sapa nak ambik gambar,dah lah perut lapar gilak. About menawan restaurant, Makanan di sia sik banyak choose. For me, Makanan...ok,but nothing special. Dah lah time serve makan nasi minyak,macam orang pegi kenduri orang kahwin jak..hahaha, dah xda nasi putih ke?..hihihi 

Time abis makan, lalu my parents sempat gik mengucapkan happy birthday to my wife,hehehe....
Oooooo...Part paling best,my parents ada birthday gift dengan nya..cek it out!

Sik giler apa tok...FUYOOO!!!! OMG!!!!....Ko ada??? 
So abis makan, mek orang pulang ke rumah masing-masing dengan perut kenyang tahap gaban. Sampe jak di depan rumah mertuaku....  ada ternampak....

Look What I Got!!......hehehehe


Ko mok aku pangkak buah tok arah palak kau kah...??

Peloya biak tok...ada jak berik SIKU!


No comments:

Post a Comment